خدمتگذار شما ------( برم خونی)
خدمتگذار شما ------( برم خونی)

خدمتگذار شما ------( برم خونی)

خش اندی

اشعار طنز خالو راشد


دلم گـــرفته بهانه، خدا به خــــیر کــــند

نشسته گوشه ی خانه، خدا به خیر کند


سروده ام دو سه تا بیت کاملاً کشکی

برای اهل زمانه! خــــــدا به خیر کـــــند

دلم گـــرفته بهانه، خدا به خــــیر کــــند

نشسته گوشه ی خانه، خدا به خیر کند


سروده ام دو سه تا بیت کاملاً کشکی

برای اهل زمانه! خــــــدا به خیر کـــــند


ولی دو دل شده ام دوستان که این اشعار

درست بوده و یا نه، خدا به خیــــر کند


تمـــام شد لحـــظات فــــشار از پاییـــن

رسیده کار به چانه، خدا به خیرکنــــد!



گذشت دوره ی آن یار پانــزده ســــاله

به سی رسیده « ترانه» خدا به خیر کند(1)


و ســـــینه های پســرها به زیر پیراهن

زده ست باز جوانه! خدا به خیر کنــــد


کشـــــیده اند صف انتظار از قـــــزویــن

به سمت رشت و میانه، خدا به خیر کند


پر است گوشی ام از نام های غیر مجاز

شهین، شراره، سمانه، خدا به خیر کند!


زن و پـــدر زن و مــادر زنم خبـــر دارنــد

من و قوای سه گانه! خدا به خیر کنـد


و شهر بندر و گرما و تشنگی یک سو

و عود سنگ مثانه ... خدا به خیر کند!


برای طرح هدفمنـــد! باز هم دولـــــت

مرا گــرفته نشــانه، خدا به خیر کنـــد


چه قدر آدم قحطی زده به خانه ی ما

روانه اند روانـــه، خدا به خیـر کنـــــد!


و در مــقابل این سیل التــــماس دعا

خرابه وضــع خزانه! خدا به خیر کنـــد

پانوشت:

1ـ من ترانه پانزده سال دارم

2ـ با همکاری فخرالدین زارعی


نظرات 4 + ارسال نظر
فداغ نیوز یکشنبه 27 شهریور 1390 ساعت 22:12 http://www.fedaghnews.ir

باسلام وخسته نباشید ممنون که به فداغ نیوز سرزدید
دوست عزیز درست شنیده اید لطفا آدرسش رو بهم بده ممنون میشم منتظرتم بای

ادرسش بلد نیستم ولی آیدیش رو بهت میدم

فداغ نیوز یکشنبه 27 شهریور 1390 ساعت 22:17 http://www.fedaghnews.ir

باسلام مجدد من شما رولینک کردم شما هم منو با عنوان فداغ نیوز لینک فرمایید

چشم ممنون که به ما هم سر زدی من هم شما رو لینک کردم

راشدانصاری چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 09:00 http://www.khaloorashed.blogfa

سلام.خسته نباشید

شما هم خسته نباشی عزیز دلم شرمنده هر کاری میکنم که نظر بهت بدم نمیشه ممنون که به ما سر زدی موفق باشی

مدیر وبلاگ شعر باران فداغ پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 11:15 http://baram-poem.blogfa.com

درود بر استاد طنز راشد انصاری عزیز
کاش ما شان و قدر این استاد را بیشتر می دانستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد